محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

۱۰ توصیه مفید برای افزایش میزان مخاطبین وب سایت

برای اینکه بازدیدکنندگان را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید، باید توجه آن ها را به طراحی سایت و محتوای آن جلب کنید. در ادامه توصیه هایی را به شما ارائه می داریم که می توانید به کمک آن ها، میزان مخاطبین وب سایت تان را افزایش دهید.


مترجم :داریوش ببریان

 

تلاش برای افزایش میزان مخاطبین وب سایت، بهترین راه برای افزایش درآمدزایی وب سایت های تجارت الکترونیک می باشد. بهینه سازی میزان مخاطبین سایت، سریع ترین و آسان ترین استراتژی می باشد که می توانید فروش وب سایت را نیز ارتقاء دهد، بدون اینکه هزینه های اضافی صرف شود.

برای اینکه بازدیدکنندگان را به مشتریان وب سایت خود تبدیل کنید، باید توجه آن ها را به طراحی سایت و محتوای آن جلب کنید. در ادامه توصیه هایی را به شما ارائه می داریم که می توانید به کمک آن ها، میزان مخاطبین وب سایت تان را افزایش دهید.

 
1) بسیار روی اولین تاثیری که بر بازدیدکنندگان وب سایت خود می گذارید، تمرکز کنید.

زمانی که بازدیدکننده وب سایتی وارد سایت شما می شود، باید بلافاصله احساس امنیت و آرامش کند. بنابراین، باید روی بازار تجاری و مخاطبین مورد نظر وب سایت خود تحقیق کنید تا بتوانید نیازها و خواسته های آن ها را دریابید. می توانید پیشاپیش به آن ها نشان دهید که چه نیازهایی دارند و راه حل های تحقق بخشیدن به آن ها را نیز باید در سایت خود نمایان کرده و عملی سازید. شما تنها در این مرحله چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید تا بر مخاطبین سایت خود تاثیر بگذارید. شاید این مدت زمان برای شما کافی باشد تا به بازدیدکنندگان سایت خود نشان دهید که شما چه کسی هستید و چه مواردی را به مخاطبین سایت خود ارائه می دهید.

 
2) نیازهای مخاطبین سایت خود را تحقق ببخشید.

بازدیدکنندگان، مشتریان اختیاری و احتمالی می باشند که به دنبال یافتن مواردی هستند و به همین دلیل هم وارد وب سایت شما شده اند تا به چیزهایی که می خواهند دست یابند. به سوالاتی نظیر "این وب سایت برای من چه مواردی را ارئه می دهد؟" پیش از این که پرسیده شوند، پاسخ دهید.

3) طراحی وب سایت خود را ساده بسازید.

باید به بازدیدکنندگان سایت کمک کنید تا آن چه که به دنبال آن می باشند را در سایت شما بیابند و شما باید راه دسترسی به این موارد را برای شان ساده بسازید. از این که عوامل زیادی را در طراحی وب سایت خود قرار دهید، پرهیز کنید که باعث می شود سردرگمی های زیادی برای مخاطبین سایت به وجود بیاید.

 
4) اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهید.

اطمینان حاصل کنید که شما چه محصولاتی را می خواهید در وب سایت خود به فروش برسانید، سپس باید اطلاعاتی را درباره آن ها و چگونگی استفاده از آن ها در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار دهید. این اطلاعات ضرویی باعث می شود تا بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت جذب شده و حتی تصمیم به خرید کردن بگیرند.

 
5) با مشتریان وب سایت خود در ارتباط و تعامل باشید.

می توانید در طراحی سایت خود از دکمه "چت آنلاین" استفاده کنید. به این روش شما می توانید تعاملات و ارتباطاتی را با مخاطبین سایت خود، بدون این که نیاز به ثبت نام آن ها در وب سایت باشد، برقرار کنید. شما از موارد دیگری مانند وب سایت های شبکه اجتماعی نیز می توانید کمک بگیرید.

6)درباره قیمت محصولات خود صادق باشید.

درباره ارائه قیمت محصولات و سرویس های خود صریح و واضح صحبت کنید و نباید قیمت آن ها را از مشتریان سایت خود مخفی بسازید.

 
7) شرایط پرداخت متنوعی را در دسترس مشتریان سایت خود قرار دهید.

شاید همه مخاطبین و مشتریان سایت از این که بخواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار وب سایت شما قرار دهند، احساس خوبی نداشته باشند. مشتریان وب سایت باید گزینه های پرداختی متنوعی را رو به روی خود داشته باشند تا از میان آن ها مناسب ترین مورد را انتخاب کنند. PAYPAL، انتقال بانکی، پرداخت درب منزل و غیره، از جمله این روش های پرداختی می باشد.

8) ارسال رایگان بار برای مشتریان وب سایت.

زمانی که مخاطبین و مشتریان سایت با گزینه "ارسال رایگان بار" مواجه شوند، تمایل بیشتری برای خرید کردن دارند و کمتر تمایل دارند تا پروسه پرداخت را رها کنند.

 
9) سبد خرید را در طراحی وب سایت خود قابل مشاهده بسازید.

رها کردن پروسه خرید و یا سبد خرید در وب سایت توسط مشتریان، می تواند تا 75 درصد به درآمد تجارت آسیب وارد کند. به این دلیل است که باید مسیر پرداخت محصول و یا سرویس ها را برای مشتریان سایت خود واضح بسازید که برجسته نشان دادن سبد خرید، یکی از راه های ترغیب مشتریان به ادامه خرید از وب سایت می باشد.

 
10) اطلاعات تماس را در وب سایت در دسترس مشتریان و مخاطبین سایت قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس تان در جایی از طراحی سایت قرار گرفته است که مشتریان و مخاطبین سایت به سادگی می توانند آن ها را ببینند. این مورد باعث می شود تا مشتریان وب سایت درک کنند که در پشت پرده این وب سایت، اشخاص واقعی حضور دارند، از این رو بیشتر و راحت تر به وب سایت شما اعتماد می کنند. باید شماره تماس "خدمات پشتیبانی از مشتریان وب سایت" را نیز در معرض دید مخاطبین خود قرار دهید.


,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397