محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

10 راهکار مهم برای برندسازی در شبکه های اجتماعی

سلام امروز در خدمت شما هستیم با بحث مهم تبلیغ و فعالیت در شبکه های اجتماعی.
به جرات یکی از بخش های مهم اکثر کسب و کار ها، تبلیغ در شبکه های اجتماعی که عده زیادی از مردم ایران درگیر آن هستند. شبکه هایی مثل تلگرام و اینستاگرام که تعداد کاربران روز به روز افزایش داشته و خواهد داشت.


نقش شبکه های اجتماعی در برند سازی 

10 راهکار مهم برای فعالیت در شبکه های اجتماعی

سلام امروز در خدمت شما هستیم با بحث مهم تبلیغ و فعالیت در شبکه های اجتماعی.
به جرات یکی از بخش های مهم اکثر کسب و کار ها، تبلیغ در شبکه های اجتماعی که عده زیادی از مردم ایران درگیر آن هستند. شبکه هایی مثل تلگرام و اینستاگرام که تعداد کاربران روز به روز افزایش داشته و خواهد داشت. در نظر داشته باشید که رقابت نیز کار ساده ای نخواهد بود.
چرا که بسیاری از برند ها به خوبی در شبکه های اجتماعی برای خود برند سازی کرده اند و این نکته را در خاطر داشته باشید که قبل از شروع هر کسب و کار، رقیبان خود را آنالیز کنید و درصد موفقیت خود را نیز بسنجید. 

نکته مهم اینکه همه چیز به شبکه های اجتماعی ختم نمی شود.


در این بخش می خواهیم به 10 قانون و راهکار موفقیت در شبکه های اجتماعی بپردازیم.


1.گوشی برای شنیدن و صحبت کمتر
یعنی چه؟
شما برای اینکه بدانید بازار هدفتان نیازمند چه فاکتور هایی می باشد، باید ابتدا نیاز مشتری را بدانید. شما می توانید با توجه به فعالیت ها و محتوایی که بازار هدف شما (مشتریان) تولید می کنند، خدماتی که می خواهید ارائه دهید متناسب تر با نیاز مشتری در نظر بگیرید.
2.اعلام وجود و تمرکز فقط روی تخصص خود
به عنوان مثال شما در زمینه فروش پوشاک تخصص دارید. اگر می بینید فروش اجناس دیگر مانند لوازم آرایشی نیز برای رقیبان یا برند های غیر رقیب به ظاهر دارای سود بیشتر است، بهتر است وارد شاخه دیگری در کنار تخصص خود نشوید. منظور از تخصص در اینجا توانایی تولید و عرضه کالا می باشد.

پس برای برند سازی و شانس بیشتر، بهترین کار این است که تمام ترکز خود را در تخصص خود بکار ببرید.

3.کیفیت مهم تر از کمیت
همیشه در کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی به دنبال این نباشید که چند نفر شما را دنبال می کنند؛ این مهم است که آن تعدادی که شما و کسب و کارتان را دنبال می کنند، چقدر درباره شما صحبت می کنند ، چقدر مقاله های شما را می خوانند و محصولات یا خدمات شما را بررسی می کنند. بیشتر از فکر کردن درباره تعداد آن ها به کیفیت کار خود اضافه کنید که ناخود آگاه باعث می شود دنبال کننده های با کیفیت تری داشته باشید.
4.صبور بودن
در کل در مبحث دیجیتال مارکتینگ و تمام ابزار هایی که در مقاله چیستی و چرایی دیجیتال مارکتینگ گفته شد، مهم ترین فاکتور صبر می باشد. موفقیت در بحث شبکه های اجتماعی که یک نوع تولید محتوای ارزشمند به حساب می آید نیز، نیازمند صبر و شکیبایی می باشد.
5.محتوای ارزشمند
یعنی چه؟
اگر مطلبی که تولید می کنید و در شبکه های اجتماعی بارگزاری می کنید نیاز مشتری، مفید و ارزشمند باشد کاربران آن را در شبکه های اجتماعی خود نیز به اشتراک خواهند گذاشت که امکان ورودی از طریق گوگل به سایت شما باز خواهد شد که هدف اصلی همین می باشد. 
6.پیدا کردن افراد تاثیر گذار
بخشی از وقتتان را صرف یافتن افرادی کنید که به نوع کسب و کار شما علاقه دارند و ناخود آگاه تبلیغ بدون بازده انجام می دهند. به عنوان مثال

اگر کسب و کار شما یک رستوران می باشد، فردی که دائما عکس از غذا می گذارد، یک فرد تاثیر گذار در کسب و کار شما خواهد بود.

این فرد در مثال بالا در کسب و کارتان می تواند تاثیر خوبی داشته باشد چراکه مخاطبان با کیفیت تری دارد. شما این اشخاص را می توانید پیدا کنید و با آن ها در تماس باشید. اگر آن ها به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند، مخاطبان خوبی برای شما خواهد رسید زیرا کسانی که این افراد را دنبال می کنند مخاطبان با ارزشی برای شما خواهند بود.
7. به کسب و کار خود ارزش و اعتبار دهید
همه ی زمانتان را صرف معرفی خدمات و محصولات نکنید. بخشی از زمانتان را برای ارزش گذاری روی محتوای خود و ایجاد روابط با افراد تاثیرگذار صرف کنید. کاری کنید که کیفیت خدمات یا محصولات شما به روش دهان به دهان بازاریابی شود.
8. احترام متقابل
برقراری رابطه بسیار مهم است. کسانی که قصد دارند در ارتباط با کسب و کارتان با شما رابطه برقرار کنند را نادیده نگیرید و با احترام و قدردانی با آن ها برخورد کنید.
9. دردسترس باشید
یکی از مهم ترین بخش ها در موفقیت در شبکه های اجتماعی این است که بالای 70% مواقع در دسترس باشید. یعنی هر لحظه آماده پاسخگویی به مشتریان خود باشید و بعضی اوقات آن ها را به چالش بکشید ولی نه درحدی که مخاطبان شما خسته شوند اما طوری هم نباشید که شما را احساس نکنند. کسانی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند همیشه آماده هستند که جایگزینی برای شما پیدا کنند. پس این نکته را درنظر داشته باشید.
10. خود شما نیز مشتری یک برند دیگر هستید
یعنی چه ؟
یعنی اگر خود شما مطالبی که برایتان جذاب است یا مفید نمی خوانید و به اشتراک نمی گذارید، انتظار نداشته باشید کسانی که شما را دنبال می کنند این کار را انجام دهند، پس اول همه ما از خودمان شروع می کنیم.

پس مقداری از زمانتان را هم صرف اشتراک گذاری و بحث درباره مطالب دیگران کنید.


کلام آخر
امید واریم از خواندن این مقاله اطلاعات اولیه و جامع درباره نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی بدست آورده باشید.این نکته هم در نظر داشته باشید تنها یک ابزار از بازاریابی دیجیتال فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد.
پیروز و سربلند باشید


تیم تولید محتوای سرزمین خلاقیت آرانو

نظرات شما مهمترین بخش کار ماست لطفا نظراتتون انتقادات پیشنهاداتتون را برای ما کامنت کنید.


,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397