محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ، بازاریابی ویدئویی در یک نگاه

ویدئو مارکتینگ چیست ؟
ویدئو مارکتینگ یعنی راهکارهایی برای جذب کاربر، برندسازی، افزایش رتبه سئو سایت، معرفی خدمات و محصولات و در آخر فروش به وسیله ویدئو های هدفمند


سلام خدمت تمامی همراهان سرزمین خلاقیت آرانو.
امروز با بحث جذاب ویدئو مارکتینگ از مقاله چیستی و چرایی دیجیتال مارکتینگ در خدمت شما هستیم.
در ابتدای هر مقاله بهترین راه برای شروع موضوع، ارائه یک تعریف کلی و واحد درباره عنوان آن می باشد.


ویدئو مارکتینگ چیست ؟


ویدئو مارکتینگ یعنی راهکارهایی برای جذب کاربر، برندسازی، افزایش رتبه سئو سایت، معرفی خدمات و محصولات و در آخر فروش به وسیله ویدئو های هدفمند.
 

امروزه بیشتر کاربران بجای اینکه مقالات خیلی طولانی را مطالعه کنند، ترجیح می دهند ویدئوی کوتاه اما پر بازده ببینند. اگر شما مهارت های خاصی در ساخت ویدئو های تبلیغاتی دارید، برای کسب و کار خود حتما آن را بکار ببرید.


ویدئو مارکتینگ هدفمند چیست ؟

اولین هدف از ویدئو مارکتینگ، انتقال راحت تر مطالب و افزایش آگاهی بازار هدف شما نسبت به خدمات و محصولاتتون می باشد. درواقع با این کار نوعی برندسازی انجام می شود. پیشنهاد می شود در این خصوص ویدئو هایی که می سازید به صورت :
•    ویدئو هایی که می سازید درباره پیشینه برند شما و دلایل و چگونگی پیشرفت شما باشد.
•    ویدئو هایی درباره چرایی محبوبیت شما و برند شما میان مردم
•    ویدئو هایی که می سازید، کوتاه و پر بازده باشند.
•    ویدئو های خود را بصورت داستانی تولید کنید و هر ویدئو ادامه ویدئو قبلی باشد که باعث جذب مخاطب می شود.
•    ویدئو هایی که تولید می کنید، کاربر را به اشتراک گذاری تشویق کنند که باعث اعتماد سازی میان آن ها و شما خواهد شد.
•    ویدئو هایی که خلاصه ای از یک مقاله شما را به مخاطب انتقال می دهد و در آخر مخاطب را به خواندن کامل آن مقاله در سایت شما تشویق می کند که باعث سئو سایت می شود.
•    ویدئو هایی که احساس مخاطب را دربر می گیرد.
•    ویدئو هایی که نکته خاصی به مخاطب آموزش می دهد.
از دیگر هدف های ویدئو مارکتینگ، آموزش مخاطب و مشتری است. به طور مثال شما محصول خاصی را تولید می کنید که استفاده از آن نیازمند آموزش است و به وسیله ویدئو، آموزش های لازم برای استفاده از محصول خود را به مخاطب آموزش خواهید داد.

.


شما با استفاده از ویدئو مارکتینگ، ترافیک سایت خود را نیز افزایش خواهید داد به طوری که :
1. شانس ماندن کاربر در سایت هنگامی که ویدئو را میبیند بیشتر است.
2. گوگل برای ورودی به سایت هایی که از طریق youtube به آن ها ویدئو لینک شده است، ارزش بیشتری قائل است.
و در آخر هدف از ویدئو مارکتینگ فروش بیشتر است.
ویدئو مارکتینگ یک سری مزیت ها دارد که عبارتند از :
1.    احتمال دیده شدن ویدئو های شما توسط کاربران زیاد است.
2.    بیشتر از %30 کسانی که قصد خرید دارند، بعد از دیدن ویدئو خرید خود را قطعی می کنند.
3.    احتمال به اشتراک گذاشتن ویدئو توسط کاربران بیشتر است.
4.    به علت استفاده زیاد کاربران از موبایل، فضای ویدئو بسیار در دسترس و استفاده از آن برای کاربران موبایلی راحت تر است.
5.    بهترین گزینه برای انتقال اطلاعات و آموزش و معرفی، ویدئو مارکتینگ می باشد.
6.    موتور های جست و جو برای ویدئو ها ارزش بیشتری قائل هستند.
7.    ویدئو در زمان کوتاه اطلاعات مفید و بسیاری را می تواند انتقال دهد.
8.    تحلیل ویدئو راحت تر از مقاله می باشد و در زمان شما و کاربر نیز بسیار صرفه جویی می شود.
هر روشی در بازاریابی دیجیتال، بعد از مزیت ها یک سری معایب نیز دارد.

در نتیجه معایب ویدئو مارکتینگ عبارتند از :
1.    هزینه و زمان زیادی درگیر می شود.
2.    ساخت ویدئو کار هرکسی نیست و احتیاح به متخصص دارد.
3.    باید در نظر داشته باشید که سرعت اینترنت تمامی مخاطبان شما شاید آنقدر قوی نباشد که ویدئو های شما را ببینند پس تنها راه بازاریابی دیجیتال ویدئو مارکتینگ نمی باشد.
4.    جدا از تیزر های تبلیغاتی انیمیشنی و .... ، انواع دیگر ویدئو ها احتیاج به وسایل و ابزار تخصصی دارد.
برای مشاهده تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ که در کنار هم باعث پیشرفت یک کسب و کار میشود می توانید به صفحه خدمات مراجعه فرمایید. 

بهترین مکان برای ارائه ویدئو های شما عبارتند از :
1.    اولین و مهمترین مکان وب سایت خودتان است.
2.    وب سایت هایی که مخصوص اشتراک گذاری ویدئو می باشند مانند آپارات، Youtube و ...
3.    نمایش ویدئو به مشتریان خود در جلسات و همایش ها
4.    اشتراک گذاریویدئو ها در شبکه اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و ...
5.    اشتراک گذاری ویدئو در سایت های خدمات تبلیغاتی ویدئو مارکتینگ


کلام آخر
امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی درباره ویدئو مارکتینگ به دست آورده باشید.


تیم تولید محتوای سرزمین خلاقیت آرانو

نظرات شما مهمترین بخش کار ماست لطفا نظراتتون انتقادات پیشنهاداتتون را برای ما کامنت کنید.


,
 

دیدگاه شما

1


  • محمد علی

    محمد علی

    مقاله تون کاربردی بود ممنون

    16 اسفند 1397

 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397