محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

اصول طراحی لندینگ پیج خوب برای ایمیل مارکتینگ


برای طراحی یک لندینگ پیج (صفحه فرود) خوب چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

درست کردن یک کمپین ایمیل مارکیتنگ عالی چیز مهمی است ولی اگر به دنبال تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر هستید ایمیل تنها قسمت کوچکی از آن است. هدف شما این است که مخاطب ایمیل را باز کند و با کلیک کردن روی لینک یا دکمه ای که در آن قرار داده اید کاری که شما از او خواسته اید را انجام دهد. این کار ممکن است یک خرید یا دانلود یک فایل باشد. یعنی جایی که مخاطبان شما پس از دریافت ایمیل و باز کردن آن فرود می آیند. این قسمت که لندینگ پیج یا صفحه فرود نام دارد نقش مهمی در موفقیت تلاش های شما برای ایمیل مارکتینگ ایفا می کند.


هر ایمیل باید یک صفحه فرود مشخص داشته باشد که دقیقا برای همان کمپین ایمیل مارکتینگ طراحی شده باشد. اگر در ابتدای کار هستید و یا به اندازه ای مخاطب دارید که بتوانید آن ها را دسته بندی کنید می توانید از این فرصت استفاده کنید تا طراحی لندینگ پیج خود را محک بزنید. مثلا فونت ها یا رنگ های مختلف را امتحان کنید.

 

زمانی که می خواهید طراحی لندینگ پیج انجام دهید و یا لندینگ پیج خود را بررسی کنید باید به موارد خاصی دقت کنید تا نتیجه ی خوبی کسب کنید. پس به موارد مهمی که در ادامه بیان خواهیم کرد دقت کنید:

 

تا جایی که می توانید در بیان خود واضح باشید

واضح بودن پیامی که می خواهید به مخاطب خود بدهید مهم ترین اصل در تولید محتوا برای صفحه فرود کمپین ایمیل مارکتینگ شماست. برای مثال” 50% در هزینه خرید خود صرفه جویی کنید!” کاملا قابل فهم و مناسب است.

 

کاری که باید بکنید این است که پیام خود را به گونه ای بیان کنید تا نیازی به فکر کردن اضافی نباشد و مخاطب یک راست به سمت کلیک کردن و خرید هدایت شود. مخاطب شما حتی نباید لحظه ای این سوال را از خود بپرسد که ” اینجا چی نوشته؟ منظورش دیگه چیه؟”

 

کاری که می تواند به شما کمک کند داشتن یک عنوان مناسب است تا مخاطب را کاملا به خود جلب کند.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که وب سایت MOZ کاملا ساده و قابل فهم با یک عنوان شروع کرده که: سئو می تواند گول زننده باشد، MOZ Pro به شما کمک می کند”

البته دقت داشته باشید که عبارت بالا را من ترجمه کردم، به همین خاطر کمی طولانی شده است اما معادل انگلیسی آن بسیار گیرا و ساده است.

 

تنها یک تشویق به اقدام به عمل داشته باشید

به یاد داشته باشید نباید مخاطبان خودتون رو با متن خیلی طولانی و همچنین تعداد زیادی دکمه اقدام به عمل گیج کنید. وقتی که مخاطبان شما خیلی سریع پیام شما را دریافت کنند و بعد از آن خیلی راحت بتوانند اقدامی که از آن ها انتظار دارید را انجام دهند باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و همچنین افزایش فروش خواهد شد.

 

یکی از ایده های خوبی که وجود دارد این است که دکمه اقدام به عمل خود را هایلایت کنید و رنگ آن به گونه ای باشد که خودنمایی کند. شکل دکمه را هم نسبت به سایر دکمه هایی که ممکن است در صفحه وجود داشته باشید کمی تغییر دهید تا متفاوت باشد.

 

راه فراری برای مخاطبانتون نگذارید!

یکی از فاکتور هایی که در بسیاری از وب سایت هایی که صفحه فرود آن ها حرفه ای طراحی شده است وجود دارد این است که شما در این صفحه از وب سایت هیچ فوتر، لینک های پشتیبانی، دکمه های شبکه های اجتماعی و موارد دیگر را نمی بینید. هرچقدر که راه های بیشتری برای منحرف شدن از پیام اصلی وجود داشته باشد شانس شما برای جذب مشتری کمتر می شود.

 

در وب سایت Grammarly هیچ حواس پرتی برای مخاطب وجود ندارد و تنها یک دکمه در لندینگ پیج قرار داده شده است.  

در طراحی سایت بصورت استاندارد طراحان سعی می کنند چنین فرصت هایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند تا bounce نشوند. این موارد به کسب و کار و وبسایت شخصیت می دهد و  آن را قابل اعتماد تر جلوه می دهد. اما در طراحی لندینگ پیج نمی خواهیم چنین کاری انجام دهیم. الان زمانی است که می خواهید مشتریان خواسته های شما را اجرایی کنند و محصولی را خریداری کنند و یا وارد لیست مخاطبان ایمیل مارکتینگ شما شوند.

 

صفحه فرود شما باید شبیه ایمیلتان باشد

فکر کنید یک ایمیل دریافت می کنید که تم کلی آن زمستانی و برفی است که شما را به دانلود کتابی درباره ی “ساخت آدم برفی” تشویق می کند. روی لینک که کلیک می کنید به یک لندینگ پیج هدایت می شوید که تم صورتی دارد و هیچ طرحی از آدم برفی، زمستان یا برف نیست. تعجب می کنید و احتمالا صفحه را می بندید. شما نباید چنین اشتباهی را  در طراحی صفحه فرود انجام دهید.

 

هر پیشنهادی که در ایمیل خود بیان می کنید باید در صفحه ی فرود شما هم وجود داشته باشد. همینطور طراحی و تم صفحات شما هم باید مشابه باشد تا مخاطب بهتر جذب شود. البته منظور ما این نیست که کلا صفحه کپی پیست باشد، منظور ما این است که یک رابطه ی طبیعی و مناسب بین این دو برقرار باشد.

 

از این فرصت برای نهایی کردن فروش خودتان استفاده کنید

حتی اگر این صفحه برای فروش محصولات نیست، لحظه ای است که مخاطب شما به یک مشتری تبدیل می شود. در این لحظه است که مخاطب شما مهم ترین تصمیم را برای پیوستن به شما می گیرد. آن ها تصمیم گرفته اند برخی از اطلاعات را درباره ی خودشان ارائه کنند و در عوض چیزی که شما ارائه می کنید را دریافت کنند.

در برخی موارد هم اینطور نیست و ممکن است مخاطب شما تنها از روی کنجاوی روی لینکی که قرار داده اید کلیک کرده باشد. پس از این لحظه استفاده کنید و مخاطب خود را متقاعد کنید که خرید خوبی را انجام خواهد داد.

در وب سایت Hatchbuck می بینید که طراحی لندینگ پیج به گونه ای است که اطلاعاتی را از شما می خواهد و شما تقریبا خرید خود را نهایی می کنید. در قسمت بالا یک عنوان به این معنی که “امروز برای یک دمو زنده وقت بگیرید.”

کمی که به پایین صفحه می آیید هم یک قیمت دهی و مقایسه با سرویس یکسان ولی گرانتر را مشاهده می کنید.

در برخی از لندینگ پیج ها هم به خوبی از بولت ها استفاده می شود. در این موارد یک لیست از دلایلی که باید سرویس آن ها را انتخاب کنیم معرفی شده است که مقاومت کردن در برابر آن ها خیلی مشکل است.

 

همه چیز را ساده و خلاصه نگه دارید

تنها اطلاعاتی که ضروری و مورد نیاز هستند را در اختیار مخاطب قرار دهید. نباید حتی در طراحی صفحه چیز های غیر ضروری را قرار دهید. خیلی روی تولید محتوا برای صفحه فرود دقت کنید و حتی یک کلمه اضافی هم در متن قرار ندهید.

 

جلب توجه مخاطب ها و مشتری های احتمالی کار خیلی زیادی می طلبد و چندان آسان هم نیست. اگر توانستید بازدیدکنندگان را جلب کنید باید نیاز ها و خواسته های آن ها را برآورده کنید. به همین دلیل صفحه فرود یا لندینگ پیج ممکن است مهم ترین ابزار شما برای این کار باشند. طراحی این صفحه مشخص می کند که تلاش های بازاریابی شما نتیجه بدهد و یا بی فایده باشد.  


,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397