محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی Content Marketing به زبان ساده

امروز می خواهیم درباره بازاریابی محتوا یا به عبارتی Content marketing صحبت کنیم که اگر به یاد داشته باشید دومین گزینه ابزار های دیجیتال مارکتینگ در مقاله چیستی و چرایی دیجیتال مارکتینگ بود. 


چیستی بازاریابی محتوایی :

امروز می خواهیم درباره بازاریابی محتوا یا به عبارتی Content marketing صحبت کنیم که اگر به یاد داشته باشید دومین گزینه ابزار های دیجیتال مارکتینگ در مقاله چیستی و چرایی دیجیتال مارکتینگ بود.


یکی از مهم ترین بخش های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا می باشد.  جالب است بدانید که بازاریابی محتوا روش جدیدی نیست. در گذشته  از کلمه بازاریابی محتوا استفاده نمیشد اما از محتوا برای بازاریابی استفاده می شد. امروزه یکم وسیع تر و تخصصی تر درباره این موضوع سراسر دنیا بحث می شود. 


بازاریابی محتوا یعنی چه ؟ (Content Marketing)


ساده ترین تعریفی که می شود برای بازاریابی محتوا در نظر گرفت معنی خود این ترکیب می باشد. 
بازاریابی در زبان ساده یعنی استفاده از یک سری تکنیک برای فروش اجناس یا ارائه خدمات.
محتوا یعنی تمامی مطالب و مقالاتی که برای معرفی مستقیم و غیر مستقیم خدمات، محصولات و یا برای انتقال یک مطلب مانند یک خبر می نویسیم و در اختیار مخاطب قرار می دهیم.
این تعریف شخصی و ساده تیم تولید محتوا سرزمین خلاقیت آرانو بود که شما همراهان گرامی یک تعریف جامع از بازاریابی محتوا بدانید.  
حال اگر بخواهیم یک تعریف تخصصی از بازاریابی محتوا بنویسیم،

از دید جو پولیتزی که می گوید :

بازاریابی محتوا فرایندی در کسب و کار است که به تولید و توزیع محتوای گیرا و مجاب‌کننده، برای جلب توجه، جذب و درگیرکردن یک گروه مشخص هدف از مخاطبان، با هدف برانگیختن اقدام‌های سودآور در مشتریان می‌پردازد.


و از دید دمین رایان (Damian Ryan) که می گوید :

بازاریابی محتوا با ارضاء سریع و لحظه‌ای نیاز به اطلاعات در مشتریان بالقوه، برای آن‌ها ارزش می‌آفریند. بازاریابی محتوا، مشتریان بالقوه را بدون فشار برای خرید، با محصول جذب و درگیر (Engage) می‌کند..


اگر بخواهیم مثال هایی در این باره بزنیم می توان اشاره کرد به :
یک تراکت که توضیحاتی درباره خدمات یا محصول شما ارائه می کند که نمونه آن را زیاد دیدیم.
محصولی مانند نوشابه که در یک فیلم تبلیغ می شود (که در این جا نوشابه محصول است و فیلم یک محتوا برای بازاریابی نوشابه) .
ساده ترین مثال و کاربردی ترین مثال، تولید محتوا در سایت می باشد که یکی از بخش های مهم در بهینه سازی سایت، تولید محتوای ارزشمند است که در مقاله سئو یعنی چه برایتان توضیحات لازم را درباره سئو نوشته ام. در کل شما اگر محتوایی برای ارائه نداشته باشید، چیزی برای اشتراک در شبکه های اجتماعی یا معرفی خود یا محصولات خود نخواهید داشت. 
این نکته قابل توجه است که بازاریابی محتوا تنها در بستر وب و اینترنت انجام نمی شود؛ با توجه به مثال هایی که نوشتم براتون خیلی قبل تر از وجود اینترنت از این روش بازاریابی استفاده می شد. امروزه در حوضه دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های پر کاربرد است.


در این بخش 9 مزیت بازاریابی محتوا یا بازاریابی محتوایی را برایتان آماده کردیم که در اختیار شما بزاریم.


1.شما با تولید محتوا به عبارتی درحال برندسازی هستید یعنی هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب قرار میدهید، برند شما شناخته تر می شود و جالب است بدانید تولید محتوای ارزشمند با بازاریابی دهان به دهان رابطه مستقیم دارد که یعنی هر شخصی که از طریق محتوا اعتمادش جلب شده می تواند حداقل 5 نفر را به کسب و کار شما معرفی کند. این دقیقا کاریه که همه ی افراد در یک جامعه به طور ناخودآگاه و رایگان انجام می دهند به طور مثال شما از یک غذا در یک رستوران لذت میبرین ناخودآگاه به دوستان معرفی می کنید. 

پس دقت کنید که اگر محصول یا خدمتی که ارائه می کنید صادقانه باشد و مهم تر از آن محتوا ارزشمند باشد و از تکنیک های تخصصی استفاده شده باشد، یکی از تاثیرگذارترین بخش های کار شما تولید محتوا خواهد بود.



2.شما با تولید محتوای مورد نیاز برای مخاطب با مشتری یک رابطه دراز مدت ایجاد خواهید کرد.
3.یکی از مهم ترین دستاورد های تولید محتوا اعتماد سازی بین شما و مشتری می باشد.
4.هرچه محتوای شما بیشتر و یونیک (دسته اول) باشد اعتبار شما بیشتر خواهد بود.
5.به شما به دید یک متخصص نگاه می شود
6.مخاطبان بیشتری به سایت شما ورود خواهند داشت و رتبه بهتری در گوگل پیدا خواهید کرد.
7.تبدیل می شود به یک راه ارتباطی بین شما و مشتریان از طریق کامنت گذاری ها
8.باعث می شود مشتری تصمیم راحت تر و سریع تری بگیرد.
9.به برند خود ارزش می دهید
بازاریابی محتوا، ابزار، تکنیک و مراحل خاص خود را دارد و این نکته فراموش نشود که کار بلند مدتی می باشد و نتایج آن طبق تجربه هایی که داشتیم بین 1 ماه تا 3 ماه مشخص می شود.
بازاریابی محتوا تنها یکی از مراحل بازاریابی دیجیتال می باشد اما به هر حال یکی از مراحل خیلی مهم و کاربردی می باشد که دقت در این بخش پیش زمینه شناخته شدن می باشد.

نظرات شما مهمترین بخش کار ماست لطفا نظراتتون انتقادات پیشنهاداتتون را برای ما کامنت کنید.


,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397