محتوا و مطالب آموزشی پیرامون طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ

چیستی و چرایی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ، یک مبحث بسیار تخصصی می باشد که ما در این مقاله تصمیم گرفتیم با زبان ساده اطلاعات کلی درباره این مبحث جدید و جذاب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم؛ چرا که در دنیای دیجیتالی امروز تمامی مردم در هر سنی باید اطلاعات جامع درباره این رشته تخصصی داشته باشند.


دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چیستی بازاریابی دیجیتال:

دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی دیجیتالی که این ترکیب خود به تنهایی به معنی :

1. بازاریابی

بازاریابی 5 تعریف دارد که یکی از تعرف های کاربردی و ساده از زبان فیلیپ کاتلر (پدر علم بازاریابی نوین) را برای شما آماده کردیم.

بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی-اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن، افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها از طریق تولید، عرضه و مبادله کالا (و خدمات) با یکدیگر، به تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند.

2. دیجیتال

در بازاریابی، دیجیتال به معنی استفاده از ابزار ها و فعالیت هایی که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر وب، اینترنت، موبایل و سایر ابزار های دیجیتال که مورد استفاده قرار گیرد.

پس دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده درست از ابزار های موجود در دنیای دیجیتال برای ارائه یا بازاریابی محصولات و خدمات.

دیجیتال مارکتینگ زیر مجموعه ای از مدیریت بازاریابی و مدیریت تبلیغات بود؛ اما امروزه خود به عنوان رشته ای تخصصی جایگاه دارد.

چرایی دیجیتال مارکتینگ:

به طور خلاصه خدمتتان عرض می کنم که درصد افرادی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند در ایران به طور چشمگیری افزایش یافته است. یعنی چه؟ 

یعنی در تبلیغات بهترین مکان، جایی است که تعداد جمعیت بالایی وجود دارد به طور مثال یک بنر تبلیغاتی در چهارراهی که بیشترین تردد خودرو و مردم را دارد. دقیقا دیجیتال مارکتینگ به همین معنی می باشد یعنی استفاده از این سیل جمعیت برای تبلیغات پر بازده که یکی از بهترین جا ها برای تبلیغات رسانه یا شبکه های اجتماعی است.

در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی شناخته شدن است. به این معنی که می توانیم از هر رسانه ای که در ارتباط با کسب و کار های دیجیتال است، استفاده کنیم که به طور مثال اسم برند، خدمات ما و ... شناخته شوند. به عنوان مثال شما سایتی دارید که خدمات طراحی و چاپ روی شکلات انجام می دهید. با بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو به ویژه گوگل، می توانید مشتری های خوبی پیدا کنید البته اگر خدماتی که ارائه می کنید معقول و به صرفه برای مشتری و یا کاربر باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ فقط برای کسب و کار های آنلاین و تحت وب نیست. بسیاری از کسب کار های سنتی نیز از این روش برای تبلیغات استفاده می کنند. اما داشتن یک سایت عالی و بهینه سازی شده و شبکه های اجتماعی فعال و البته هدفمند، می تواند بازار هدف بسیار گشترده ای از افراد و شناسایی نیاز های آن ها و ارائه خدمات مطابق با آن نیاز ها را در بر داشته باشد.در دیجیتال مارکتینگ، هدف اصلی فروش هدفمند و بیشتر است. بهترین راه برای فروش هدفمند تحلیل رفتار کاربر  یا مشتری می باشد که این یک تخصص است و ابزار کار خود را دارد که در مقاله های بعدی بیشتر برایتان خواهم نوشت.

برای اینکه بدونید خدمات دیجیتال مارکتینگ چگونه عرضه می شوند و چه کارایی هایی دارند می توانید به صفحه خدمات دیجیتال مارکتینگ سایت نگاهی کلی بیندازید.

ابزار های دیجیتال مارکتینگ 

در این بخش فقط این ابزار ها را برایتان معرفی می کنیم و در مقالات بعدی هرکدام را تخصصی برای شما همراهان عزیز بررسی می کنیم.

1- بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو (SEO)

2- بازاریابی محتوا (Content Marketing)

3- شبکه های اجتماعی (Social Media)

4- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

5- بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

6- بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)

7- تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

کلام آخر

امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات مفید و اولیه ای دریافت کرده باشید.

با ما همراه باشید تا تمامی نکات در مورد دیجیتال مارکتینگ را خدمت شما ارائه کنیم.

پیروز و سربلند باشید.

نظرات شمابرای ما مهم است


,
 

دیدگاه شما

2


  • mohammad

    mohammad

    ممنون از مقاله خوبتون

    13 دی 1397

  • mohammad

    mohammad

    ممنون از مقاله خوبتون.

    17 بهمن 1397

 

فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها
فریم ورک چیست؟ کاربرد و مزیت ها

16 اسفند 1397

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟
طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو) چیست؟

09 اسفند 1397

بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی
بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

11 بهمن 1397